Inspirerande besök

God måndag kära du!
 
I helgen var jag och Toker, stortösen, på egna äventyr. Det va meningen att hela familjen skulle med men Glader är sjuk (som vanligt) så Maken fick stanna hemma med henne.
 
Vi for till Min Bästaste med familj och titta så fint de har det! Typ halva deras hem, om inte mer, är egendesign och eget hantverk. Min Bästastes pappa är en sjutusan till karl och har hjälpt dem en del, men det mesta har de knåpat ihop själva.
 
Kolla in!
Köket!
Enligt ägarinnan började blommorna hänga lite och se skruttiga ut där de stod tillsammans i en vas, så hon delade på dem och satte dem i flera glasvaser istället: genialt och vansinnigt vackert!
 
 
Själva Herrn i huset fyllde år denna dag så huset var lite extra kalasigt med flaggor i taket.
 
Hemagjorda pompoms ovan.
 
Lampan är ett begangnat fynd. Stolarna, såväl barnstolar som 7:anstolar är ommålade till blank svart. 7:anstolarna hittade de på Luaritz.com för en "billig" penning, målade dem svarta och kromade om benen på dem. Som nya! Tripptrapp-stolarna är även de återvunna från någon annans hem.
 
Vardagsrum
 
 
Vardagsrumsbordet är hemmagjort av en ställning i metall och tunn sten/betongskiva som de målat högblankt vitt.
 
 
Själva husfrun, hennes yngsta charmtroll och min pysslande Toker till höger.
 
Hall
 
Så läckert i all enkelhet! En snyggstol och några väl valda bilder fasttejpade på väggen...
...och allt blir vackert när det badar i sol!!
 
Sovrum
 
Sänggaveln är såklart hemmagjord och även sängkappan. Om jag inte minns fel är den dessutom omklädd några gånger med tanke på att familjen bytt bostad och hemort några gånger sen den gjordes.
Kuddarna har säkert frun i huset sytt själv...
Även sängborden är tillfixade av husägarna med en snygg betongplatta
 stället för den klassiska träskivan uppepå.
 
Sovrum/arbetsrum/gästrum/lekrum
 
Armeringmatta som inspirationsboard i arbetsrummet.
 
Hemmasydda kuddar blandat med köpekuddar. Personlig touch!
 
Plywoodskivan man kan ana till vänster är en i raden av många. De har klätt in vanliga Billyhyllor med egendesignade plywoodskivor och de flesta av deras ungarns leksaker, fruns pyssel och tyger, ligger instoppade där.
 
 Lilla uteplatsen/balkongen.
Lilla bordet är och bänken är båda gjorda av betongplatta med kromad ställning.
Bänken har lösliggande kuddar för lite mjukare landning...
 
 
Ljusstaken har mannen i huset tillverkat av gamla rör han fått. Så galet snyggt..!!
Familjen har även en stor altan i söderläge som de byggt till och anpassat efter familjen önskemål med bland annat seglarduk, armeringmatta och pallkragar. Men eftersom den ligger nerbäddad i en halvmeter snö får ni vänta med de bilderna...  
 
Hoppas du blir lika inspirerad som jag! Ha en fin dag! 


Kommentarer
Therese

Riktigt, riktigt snyggt!

Svar: Jag vet!! Jag brukar anse mig lite kreativ, med detta par slår mina förmågor med hästlängder!! Glad att ha dom runt mig!
mandasmagasin

2013-03-25 @ 21:30:43
Andreas

Du är go du Amanda. :)

2013-03-28 @ 11:28:58
Frun

Superfint!

2013-04-12 @ 23:46:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mandasmagasin

Pyssel, pinaler och pingligheter!

RSS 2.0