Pysselmåndag

En typiskt tråkgrå måndag. Vilket är precis vad jag önskade mig! Det regnar utanför fönstret (wohoo! Det är inte snö som faller!!), Maken är förkyld-sjuk och vi har inga som helst ambitioner för dagen. Underbart skönt! Älskar dessa presigelösa dagar! Som gjorda för pyssel och mys med barnen.
 
Glader tog en ordentlig sovmorgon så hon springer runt pigg, glad och nöjd och grejar med allt hon kommer över. Med andra ord finns det massor av möjlighet att fokusera hundra procent (eller 90% i alla fall...) på min äldsta skrutthöna. Då ska här målas! När Toker blev med lillasyster fick hon ett litet kit av min Fru med familj med 10 färger och pensel, samt fyra föremål i trä att måla på: en elefant, en häst, en moped och en bil. Idag målades alla utom bilen, för den hade visst farit iväg på egna äventyr...
 
 
 
 
Hon blir som ett annat barn när färg, pensel och pysselsaker kommer fram! Undrar just vem hon brås på...?!! Idag upptäckte hon att man kan blanda nya färger! Det är förvisso ingen nyhet för henne på något sätt, men att man kan blanda andra färger än "basfärger" som rosa, orange och grön va en ny uppptäckt! Idag blev turkos den stora sensationen:
- Mamma, jag blandade grön och blå. Då blev det turkos!
Glädjen över detta är obeskrivlig, vilket man kan ana om man tittar på vad hästen fick för färg. I eftermiddag ska vi dessutom träffas med min Fru och hennes lilla Nisse och Toker är superladdad för att berätta för henne om detta. En stolt liten målarmästare!
 
Ha en skön gråtrist måndag!!
 
 
 
 


Kommentarer
Frun

Kul att hon gillar det! Ska inte låtsas om att jag läst detta när vi ses i em :-)

Svar: Hon älskar sina färger!! Dessvärre börjar de blir slut så vi får skaffa lite till. Både hasten och elefantan fick värsta uppscinget efter sin lilla make over och är mycket flitigt lekta med igen! =)
mandasmagasin

2013-04-15 @ 11:46:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mandasmagasin

Pyssel, pinaler och pingligheter!

RSS 2.0