Fröken Emma

Det är helt fantastiskt! Helt fantastiskt faktiskt. Det har börjat ramla in beställningar av mina skisser. Så obeskrivligt roligt! 

För cirka ett år sedan satt och -som så ofta- och surfade inspiration på nätet och fastnade för några enkla men uttrycksfulla damer. Onaturligt långa och slanka men med grace och värdighet. Eftersom jag aldrig tidigare befattat mig med tuschskisser eller ens skisser så började jag träna. Sen tränade jag lite till. Och lite till... Många papper senare och löjligt många timmar senare började det löna sig. Jag har låååångt kvar men nu börjar det luta åt det håll jag vill i alla fall. 

Idag har jag färdigställt och och levererat en Fröken Emma åt en fin vän, vi kallar henne Fröken Emma för enkelhetsskull. Ska bli en stor ära att få se henne på väggen. Håll utkik efter hashtaggen #mandasmagasin på Instagram så får vi se. 

Så här blev hon min Fröken, sitrandes i en... Tada!... Emmafåtölj. 

Det lustiga är att hon påminner väldigt mycket om min klasskompis Karin från högstadiet. Kanske får döpa henne till Fröken Karin istället... 

Ha en fin vecka! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mandasmagasin

Pyssel, pinaler och pingligheter!

RSS 2.0