Första mailbeställningen!

ursäkta frånvaron! Jag har spenderat min tid med sådant som inte riktigt går att visa ännu... Det är hemlisar!
 
MEN jag kan visa en av mina beställningar! Fröken Pålsboda blev den första att lämna in en beställning via min nya snygga mailadress. Hon önskade tre grattiskort åt sina killar och ett dopkort. Hon skrev tre fantastiskt bra beskrivningar om sina söner och jag gjorde korten utifrån dessa. Dopkortet kom med en beställning om färg och detaljer kring barnets födelse, samtliga namn, samt datum för dopet. Detta blev resultatet:
 
 
Äldsta gossen fyller tonåring och börjar på S. Han är enligt uppgift en riktig biker! Tävlar i mountainbike och spenderar massor av sin tid i skogen för att planera och bygga banor. Favoritfärg är tydligen röd.
 
Samtliga detaljer är gjorda i akvarell utom diamanterna på S:et som är fastklistrade som strass.
"Grattis" är en dymostrip
 
  
Mellersta gossen börjar på F och fyller 11 år, gillar grön färg och är lika inne på fotboll som storebror är inne på cykling. Favoritlaget är tydligen Manchester United och pojken i fråga är en liten busunge, därav de tokiga monstrena med busiga miner. Till det här kortet gick det åt lite tid åt efterforskningar om fotboll. Jag är verkligen ingen sportfåne för att uttrycka det milt, så Manchester United kunde lika gärna vara en maträtt enligt mig... Men ungefär så här ser deras matchtröjor ut har jag lärt mig under mina studier. Även om siffran sitter på ryggen och loggan på magen inte ser riktigt likadan ut...
 
Fotbollen är urklippt från vanligt vitt papper och de svarta detaljerna är ifyllda med tuschpenna. Matchtröjan är målad i akvarell och detaljerna ifyllda med smal tuschpenna.
Monsterpappret är ett scrapbookpapper från Panduro.
 
 
Lillebror i huset fyller fem år, som framgår. Hans favoritfärg är röd och Pippi är just nu en favorit. Pippi och Herr Nilsson har jag målat med akvarellfärg och fyllt i konturerna med tuschpenna. Blå bakgrunden och gröna 5:an är scrapbookpapper från Panduro.  
 
 
Dopkortet är till en liten skrutt som börjar på H och dymostripen berättar vilket datum han döpts.
Önskemålet här var att kortet skulle gå i ljusblått. Samtliga material är från Panduro.
Lilla fågeln nere i hörnet är urklippt från ett scrapbookpapper.
 
Till saken hör att den första som fyllde från familjen Pålsboda var själva beställaren, vilket hon inte visste att jag visst så jag överaskade henne med att färdigställa hennes kort och skicka dem tillsammans med ett grattiskort till henne på hennes födelsedag.
 
 
Blomman är utklippt från ett scrapbookpapper från Panduro och fastsatt i bakgrundspappret med "jungruben". Wellpapp, spets och presentsnöre har används till bakrundsmaterialet.
Jag har skrivit "med en enkel tulipan..." med vanlig smal tuschpenna och dragit en silvergrå stämpeldyna på kanterna av grattislappen för lite effekt.
 
Så kan en beställning se ut!
Ha en fin måndag gott folk!  
 


Kommentarer
Therese

Längtar efter att få ge bort de här finfina korten :) De kommer bli pricken över i:et på de stora dagarna! Och du, jag ler fortfarande vid minnet av överraskningen när jag ser mitt fina kort, jag blev verkligen så förvånad och GLAD!!! Kram <3

Svar: Åh va glad jag blir Therese! Det finns inget roligare än att överaska!! Det gläder mig lika mycket som dig! <3 KRAM!
mandasmagasin

2013-03-11 @ 20:25:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mandasmagasin

Pyssel, pinaler och pingligheter!

RSS 2.0