Tack för uppvaktningen!

Helgen som var gick i kreativitetens tecken. Så underbar ljuvligt!!! Älskar beställningsjobb!! Jag får skapa med utmaning och personlig stil men slipper dras med det det slutresultatet...

Det har blivit tackkort åt en liten ljuvlig Kumlatös. Damen i fråga döptes i december och nu ville hon tacka av sina gäster. Mycket ordentligt av henne. Korten gick verkligen i dopets tecken! Se själva.

Grunden är vitt, slätt papper. Klänningen är ett vitt grovt linnepapper av tjockare modell. Den lilla "tygkjolen" uppepå är ett material jag helst lämnar odefinierat men känns som ett glatt tyg. Just detta stycke kommer från Panduro Hobby men jag vet att även vissa blomsterhandlare säljer detta. Det rosa bandliknande på klänningen är även det ett grovt linnepapper jag klippt till.

Det svarta på klänningens kanter är från en svart stämpeldyna jag dragit på kanterna. Enkelt men ffektfullt.

Själva "TACK"-et är en Dymo-strip.

När jag sätter mig med beställningsjobb är det det som tar längst tid att tänka ut hur kortet ska se ut. Det ska vara enkelt och gärna billigt men ska se avancerat och dyrt ut. Det ska dessutom gå att massproducera så att slutresultatet ser likadant ut, även i 20,50,100 antal. Jag tokgillar utmaningen! Ju bättre jag känner beställaren desto svårare att komma på. Märkligt nog.

Det har även blivit ett flaggspel till. Denna gång i en tolkning av rosa som färg. Min tanke är att när jag gjort fem vimpelslingor ska bjuda er på ett "hemma-hos" inlägg där ni får se vimplarna uppsatta i sin rätta miljö. Därför visar jag inte helgens flaggspel nu. Jag har gjort tre, så två kvar, sen får ni se.

Korten kommer dock nedan. Denna beställning omfattade 20st tackkort.

Idag ska jag träffa ett visst brudpar och förhoppningsvis komma igång med nästa stora beställningsjobb. Eller bollen ska iaf rulla vidare ett steg. Jag har även ett bäbistavla-projekt på gång. Lycklig i hela själen!!!

Önskar er en fin torsdag!



Kommentarer
Din Fru

Fina kort!!

2013-01-25 @ 17:25:38
Din Fru

Fina kort!!

2013-01-25 @ 17:26:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mandasmagasin

Pyssel, pinaler och pingligheter!

RSS 2.0