Lekrummet

God fortsättning fina läsare!!!

Hoppas ni haft en skön jul och ett glittrande nyårsfirande! Själv firade jag en skön och avslappnad jul med familjen och mina nära och kära. Nyåret firade vi hemma i huset med min fina Frun och hennes härliga familj. Maken är långledig och familjen tar ordet "ledighet" till nya nivåer!

Toker fick lite fina grejer i julklapp. En mormorspimpad spegel och fyra fina gjutjärnskrokar av Lillebror och Gullefrun. De har nu kommit upp och används flitigt. För att slippa göra hundra hål i betongväggen, satte vi upp de på en bräda som jag målade vit. Krokarna i sig är vit, svart, gul och röd. Utsökt val av färger till Toker!

 

Här kommer lite barnrumsbilder! Detta är alltså lekrummet på nedervåningen. Vissa förändringar har skett i möblemanget, men det gör det lixom hela tiden, så här kommer ett litet exempel på hur det kan se ut:

Röda fåtöljen har tex fått flytta på dig, det blev för trångt på bilmattan som den står på. Istället står vita Expediten i det hörnet. Rött bord från Ikea, gröna stolar från Åhlens. Mattan är från 700f.Kr så vart den kommer från har jag ingen aning. Den är egentligen grönmönstrad á la 1992 på baksidan men den gör sig bättre åt fel håll...

Krokarna och spegeln. Krokarna kommer från Åhlens enligt presentinköparen och spegeln från Jysk. Den fantastiska mattan har min kollega Irblo gjort till mig!

Mycket grejer blir det...

Denna sista bild togs innan de nya krokarna kommit upp.

 

Även de små söta väskkrokarna (som pippiväskan hänger på) är nyuppkomna. Det är egentligen små kökslucke-knoppar från Ikea som vi drog igenom möbeln. Ikea har relativt nyss tagit hem dessa supersöta små färgglada plastiga knoppar. Finns även lika färger som handdag. Jag tror inte att jag ens i min vildaste kreativa anda skulle inreda mitt kök med dessa, men som krokar till ett barnrum eller att pimpa en möbel passar de perfekt!! Att 6 knoppar dessutom kostar 9kr och skruv medföljer, gör ju då sannerligen ingeting! Just dessa är röda, men de gröna är ett begär jag måste stålsätta mig för varje gång jag passerar dem... Hittills har begäret fått ge vilka, men så fort jag hittar ett användningsområde kommer de med mig hem!

Och nej, ni ser inte i syne: Toker HAR pippi på Pippi...! Och rosa, vackra, glittriga, rara, prinsessiga saker... Jag -som nästan hatar rosa- biter ihop och tänker att det är en fas hon ska igenom. Än så länge lägger hon sig inte i min inredning i alla fall...

 Har fortfarande inte hittat en ny värdig kandidat till pall åt Toker... Många fina finns det, men de är på tok för ostadiga för alla dessa myror i brallan.

På återseende och ha nu en skön nyårsdag!!

 

 



Kommentarer
Therese

Vilket underbart barnrum Amanda!

Svar: Tack Therese!
mandasmagasin

2013-01-01 @ 22:07:26
Irén

Jag ser att mattan används :)

Svar: Ja du irblo!! Om du råkar skapa tre till i samma stil (gärna gröna ;)...) Hoppas jag innerligt att du hör av dig! Jag vill ha 100st!! Mattan flyttar lixom runt nu för jag vill ha den på så många platser samtidigt =) Och den där virkkorgen...! ;)
mandasmagasin

2013-01-02 @ 19:52:34
Irén

Korgen väntar på dig!!

Svar: Jag är SÅ glad i den!!!!!! =D
mandasmagasin

2013-01-03 @ 14:57:02
Irén

Det är svårt att hitta grönt zpagetti garn ;)

2013-01-03 @ 15:23:48
E-L

Superfint rum! Min dotter kommer bli avundsjuk...

Svar: Hon får komma hit och leka så mycket hon vill! =) Hon kanske inte vet det än, men hon kommer bli bästis med Glader ;)
mandasmagasin

2013-01-05 @ 05:38:35


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mandasmagasin

Pyssel, pinaler och pingligheter!

RSS 2.0