Darling things

Det har blivit mycket pyssel i de sista inläggen, så nu är det dags för lite "pinaler och pingligheter"! Jag fick en fråga tidigare i veckan om jag kunde visa mina favoritsaker på bloggen. Så här kommer några:
 
Min stora Bumlinglampa:
Att få vakna och komma ner till en stor, gul sol i köket varje morgon är en LYX!
 
2/3 stringhyllor:
 
Vem är tanten?? Ingen aning...!
Grävde fram tavlan när min farmor och farfar flyttade från hus till lägenhet.
 
Sängen var puderrosa när jag tog över, nu är den vit.
Stringhyllan var i uruselt skick men nu har den fått kärlek och därmed sin värdighet tillbaka.
 
Jag har två älsklingsplatser i hemmet...:
 
Lampan är blocket-fynd, resten är nya grejer.
 
Kanske inte den allras snyggaste fåtöljen men helt klart en av världens skönaste! Maken har ärvt den av sin mormor och morfar. Fotpallen har min fantastiska moster K tagit hem åt mig.
 
Jag handlar massor av begagnade grejer! Och (bortsett från den stora Bumlingen ovan...) är min tanke att jag bara ska göra "fynd", dvs inte lägga några stora pengar på grejerna. Därför spenderar jag en stor del av min tid på tradera.com och på blocket.se.
 
Det i mitt hem som jag är absolut nöjdas med vad gäller att köpa gamla grejer till låga priser är
mina tv-bänkar/mediamöbel:
Jag fick båda två i superfint skick för 150kr!
 
Jag äger några delar ur Stig Lindbergs Berså poslinserie, men mina Lindberg-favoriter är ändå mina tavlor:
 
De tillsammans med lampan sätter färg på köket.
 
Mitt senaste fynd är min stora köksklocka som kommer från tradera.com:
 
Tokgillar den!
 
Man behöver inte betala mycket för att inreda sitt hem personligt, varm och ombonat!
Och man måste inte älska 50-tal för att göra fynd... "One man´s trash is another man´s treasure". Så sant som det är sagt! 
 
Idag skiner solen så nu tar jag kaffet med mig ut på altanen och drömmer mig bort
i planerna för trädgårdspiff och altanpingligheter. ÄLSKAR VÅR!!
 
Ha en fin helg kära du!
 
 


Kommentarer
Grannen

Ett fint, varmt och ombonat hem. Ser fram emot pingligheterna på altanen. Trevlig helg till dig och de dina!

2013-04-05 @ 13:00:29
Frun

Massa fina och mysiga saker!

2013-04-12 @ 23:34:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mandasmagasin

Pyssel, pinaler och pingligheter!

RSS 2.0