Tavelvägg

Jag gillar tavelväggar i alla former. Har försökt mig på ett gäng under årens lopp, men blir alltid missnöjd, för jag tycker det blir så rörigt. För att inte tala om alla sjuttioelva hål i väggen... Men jag gillar det ju hos alla andra så varför funkar det inte hos mig?? Märkligt!
 
Försökte mig på en annan variant istället: tavellist. Då blev jag nöjd. Mycket lättare att ändra om så fort jag känner för det och inga hål i väggen förutom fästena för själva listen. Alla ramarna kommer från Ikea och är plastramar med "plastglas". Lätt, snyggt och smidigt. Dessutom billigare än alternativet.
Dessa tre har grön ram och de andra två längst ut har likadana svarta ramar. Jag gillar symetri...
 
De sprayade svart ljusstakarna har redan fått en ny plats (i fönstret) så dessa ljusstakar
står här - just nu- istället. Den lilla minivasen är jag väldigt nöjd med men ljusstakarna får
nog flytta på sig, de är inte samma grön som på ramarna så det skär sig lite...
 
 
Kanske finns de med i nästa inlägg på ny plats...  Bli inte förvånad! Lovade ju också att visa en bild på Tokers födelsedagspresent från oss! Återkommer om det! Det får nog blir ett litet barnrumsinlägg till, fast från lekrummet, där presenten står. På återseende!
 


Kommentarer
lillaf

åh tavellister är väl ett toppen alternativ, älskart! super snyggt och så enkelt att ändra om ofta! kul att följa dig amanda och se vad du grejar med:) kram!

Svar: ja det är verkligen toppen!! Så flexiblet för oss som gillar att göra om... ;) KRAM!
mandasmagasin

2012-11-08 @ 22:06:16
E-L

Fint och smart!

Svar: Tack hjärtat! Det där med tavellist är verkligen århundradets uppfinning!
mandasmagasin

2012-11-09 @ 04:34:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mandasmagasin

Pyssel, pinaler och pingligheter!

RSS 2.0