Möbeln..!

Har försökt mobilbloggat ut den ljuvligheten några dagar, men av någon anledning samarbetar vi inge vidare bra... Ska ta mig ett ordentligt snack med den där bloggappen! Det måste bli skärpning faktiskt...
 
Så här kommer den som utlovat! Min senaste erövring och lite av min nya favoritmöbel i huset:
 
 
Lekrummet är kompetterat med ett litet sminkbord med spegel, lådor och krokar för damens blingbling!
Kolla så söt! Tyvärr fastnar inte möbelns själ på kortet och bilderna är inte de bästa... Men vem bryr sig! Den är ljuvlig som den är! ser framför mig hur hon kommer sitta framför spegeln och leka att hon är med på TV! Det hade jag gjort! Just nu är det väldigt poppis att ta med sig Pippifigurerna och leka framför spegeln.
 
Notera de utsökta detaljerna gott folk!
 
Diamanter som döljer skruvhålen! Det ni, alla moderna möbelföretag, där har ni lite att lära av!
 
 
De blå små glasknopparna är ju to die for! De piffar ju upp hela möbeln. Sen är det ju den lilla charmiga detaljen att man kan snurra på spegeln. På baksidan är det tomt. Jag tänkte att jag kunde måla baksidan med magnetfärg så Toker kan variera sig lite. Ibland vill man ju förvara sina kärleksbrev på ett "hemligt" ställe, eller hur?!
 
I dagsläget är möbeln off white, nästan beige och tyvärr lite skadad på skivan. Den ska få lite kärlek och omsorg. Lite ny vit färg och just nu raggar jag små krokar i fina färger som jag kan sätta upp under de stora krokarna så det får plats med lite mer glitter. Uttalad önskan från Toker själv. "Meja kjokaj mamma!". As you wish my dear! Tar gärna emot tips/länkar på vart jag kan hitta små färgglada krokar!
 
En ny pall är också ett mål. Dock är denna Ikea-klassiker mycket funkionell, praktisk och stadig så jag är lite kräsen i mitt letande, den är ju trots allt ett barns lekmöbel just nu. Pallen får ju gärna vara lite nättare så den passar bättre med bordet i stil, men samtidigt måste den passa en liten dam med myror i brallan- hon kan inte sitta still...!! På riktigt! Men jag hänger på diverse auktionssidor på nätet och spanar på alla second hand jag passerar!
 
Önskar er alla en jättefin helg!!
 


Kommentarer
den farliga

Kanonfin!

2012-11-16 @ 13:17:41
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se
Em

Finemangfin!

Själv gillar jag knoppar som alternativ till krokar. Finns massor av fint på t ex Indiska och Åhlens. Färgglatt och fint!

Svar: Jag är helt inne på den tanken också! I detta fall är det meningen att Toker ska kunna ha sina ringar på krokarna och då blir knoppar lite för stora tyvärr... Men jag gillar idéen!
mandasmagasin

2012-11-16 @ 14:26:41
URL: http://parentes.blogg.se
E-L

Så gulligt och fint!

2012-11-17 @ 05:28:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mandasmagasin

Pyssel, pinaler och pingligheter!

RSS 2.0