Lite ljus i mörka tider

Tänkte dela med mig av ett litet pysseltips när det lider mot jul. Ljusstakar KAN man inte få många av! Det är omöjligt. Ni som känner mig vet att jag bränner många presentkort och hundralappar varje år på ljus och ljusstakar...

Här är ett ekonomitips: köp billiga ljusstakar på loppis/second hand. De kan se hur fula ut som helst, huvudsaken är att du gillar formen och storleken. De här nedan är kanske inte ens ljusstakar egentligen, utan kanske vaser... Men ett ljus passar ypperligt i dem så varför inte!?!

Spraya sen dina fynd i valfri färg/färger och ställ dom tillsammans. Ursnyggt! hade Karin Mannerstål sagt.

Mina här under kommer mestadels från Strömsbacka i Sala. Den längst till vänster köptes senast i helgen och kostade 2kr. De övriga kostade från 2-10kr/st, verkligen inget att bråka om. Jag valde att spraya dem i svart högblank färg och jag ville ha samma färg på alla. Där kan du dock variera precis hur som helst! Det finns en uppsjö färger och oftast blank eller matt finish. Spray finns på de flesta hobbyaffärer, färgbutiker eller byggmarknader. Go for it! Det är kul, tokenkelt och inredningen blir mer personlig.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mandasmagasin

Pyssel, pinaler och pingligheter!

RSS 2.0