Julkort

Julkorten verkar kommit till sina mottagare så då kan jag visa några av dom här! Det finns varianter av varianterna men här är några exempel av årets tillverkning. Toker och jag hjälptes åt lite med hjärtana. Hon målade och jag klippte. Jag uppskattar verkligen att få julkort men är ganska usel på att skicka själv. Men plötsligt händer det..!


Granarna och "julkramen" är stämplar som jag embossat i silver eller svart pärlemo. Att förklara embossing är inte så lätt men man strör på ett speciellt pulver som fastnar i stämpeltrycket. Värmer man sedan på pulvret smälter det ihop och det ser ut som att stämpeln blir lite mer i 3D. Mycket effektfullt. Och svårt att motstå när man väl provat på. Så snyggt, så effektfullt och SÅ kul!!

Hjärt-korten är bara målad wellpapp som jag satt fast i en liten klädnypa. Den guldiga ramen är glitterlim. Glitterlim är för övrigt också tokenkelt och galet kul! Jag brukar ha lite svårt att sluta när jag väl börjat använda det...

I vanlig ordning har jag använt min kära Dymo för att skriva God Jul med. En av världens allra bästa uppfinningar!

Hoppas du blir inspirerad! På återseende!



Kommentarer
den farliga

om man kunde skriva som du alltså...

Svar: Gulle du din toka! =) Jag förutsätter att du menar "julkram"? Det är ju bara en stämpel! Inte kan jag skrivaså där heller! =D
mandasmagasin

2012-12-19 @ 13:00:34
URL: http://amaliadenfarliga.blogg.se
E-L

Vad fina!!

Svar: tack hjärtat!!
mandasmagasin

2012-12-21 @ 05:15:07
sus

Tack snälla för det mycket uppskattade änglakortet, sååå fint. Kram

Svar: Åh va kul att det kommit fram! När man tänker på dig tänker man "ängel"...! Stor kram!
mandasmagasin

2012-12-21 @ 11:01:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

mandasmagasin

Pyssel, pinaler och pingligheter!

RSS 2.0